29 juli 2014

Safka från måndag till söndag


För ett bra tag sedan fick vi boken "Safka från måndag till söndag" på posten, jag tackade ja till bokerbjudandet i hopp om att få lite ny matlagningsinspiration. Jag önskar att jag som författarna kunde säga att vi också i vår familj lever för och av matlagning men så är det tyvärr inte för tillfället. Vi gör precis allt annat istället och matlagningen består av något vanligt recept, (fast potatis och köttfärslimpa kan man knappt kalla recept) som man har gjort hundratals gånger och som inte smakar speciellt exotiskt.


Och visst har jag blivit mer inspirerad att tillreda något annat när jag läst boken, det är bara verkställandet kvar då och att inte fortsätta i gamla hjulspår. Bokens layout tycker jag är tilltalande, jag gillar speciellt de inringade orden och tilläggen som ser handskrivna ut, precis som i en gammal kokbok där man fyller i saker och sparar handskrivna recept på konstiga papperslappar.



I år har vi också ett potatis- och grönsaksland och det i sig är förstås inspirerande, det är betydligt roligare att äta det man odlat själv och att veta varifrån råvarorna har sitt ursprung.

Inga kommentarer:

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP